Komunikaty

kwitnąca czeremcha

Procedura przyznawania medali za Długoletnie Pożycie Małżeńskie

12 lut 2025 07:02
wydrukuj
Medale za Długoletnie Pożycie Małżeńskie przyznawane są osobom, które zgodnie przeżyły co najmniej 50 lat w jednym związku małżeńskim.

Odznaczenia nadaje Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej na wniosek Wojewody.

Załatwienie sprawy trwa ok. 6 – 8 miesięcy od momentu dokonania zgłoszenia.

Szanując prawo do prywatności osób, a także zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych,  działania zmierzające do wystąpienia o nadanie odznaczeń podejmowane są wyłącznie wtedy, gdy zgłoszona zostanie wola ich otrzymania.

Osoby uprawnione do zgłoszenia jubileuszu:

  • osoby, których jubileusz dotyczy;
  • członkowie rodziny Jubilatów;
  • inne, bliskie osoby znające Jubilatów, które wskażą wymagane do zgłoszenia jubileuszu dane.
     

Sposoby zgłoszenia jubileuszu:

  • osobiście w siedzibie USC w Gaworzycach, ul. Dworcowa 95, pokój 210
  • pocztą tradycyjną - na adres: Urząd Stanu Cywilnego w Gaworzycach, ul. Dworcowa 95, 59-180 Gaworzyce.
     

Dane wymagane do zgłoszenia jubileuszu:

  • imiona i nazwiska Jubilatów oraz nazwisko rodowe, gdy przy ślubie nastąpiła zmiana nazwiska);
  • numery PESEL Jubilatów;
  • adres zameldowania Jubilatów na pobyt stały  (bowiem właściwym urzędem w tej kwestii jest Urząd Stanu Cywilnego miejsca zamieszkania Jubilatów);
  • data ślubu cywilnego Jubilatów oraz miejscowość, gdzie został on zawarty;
  • numer telefonu do Jubilatów oraz do osoby zgłaszającej;
  • oświadczenia osoby zgłaszającej (wpisane w treści lub napisane odręcznie i załączone do pisma): o niekaralności Jubilatów; wiedzy Jubilatów o składanym wniosku oraz chęci otrzymania przez nich odznaczeń; w przypadku, gdy zgłoszenie jubileuszu następuje po dacie 50-tej rocznicy zawarcia związku małżeńskiego przez Jubilatów - informacja czy kiedykolwiek składano wniosek w tej sprawie.

     

Podstawa prawna