Edukacja

pole rzepaku

Szkoła międzypokoleniowa – moduł II

03 mar 2025 08:03
wydrukuj
Seniorzy z terenu gminy Gaworzyce mają za sobą kolejne warsztaty w ramach projektu „Szkoła międzypokoleniowa”.

Seniorzy oraz uczniowie Szkoły Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Gaworzycach wspólnie zrealizowali kolejny moduł w ramach projektu „Szkoła międzypokoleniowa”, który składał się z dwóch warsztatów. W trakcie trzeciego spotkania seniorzy nauczyli się korzystać z rozrywki internetowej.

- Największym zainteresowaniem cieszyły się krzyżówki online popularnej firmy Technopol oraz gry usprawniające pracę umysłu i zręczność. Seniorkom spodobało się wiele aplikacji, w szczególności znana gra Mahjong, która wymaga koncentracji i myślenia, a także rozwija zdolności analityczne i pamięć. W trakcie zajęć zaprezentowaliśmy strony internetowe, dzięki którym można bezpłatnie oglądać filmy - mówi Grażyna Chuda, dyrektor placówki.

Nie zabrakło nauki połączonej z zabawą. W tym celu zrealizowano kilka prostych lekcji do nauki angielskiego, korzystając z aplikacji Duolingo, którą Panie zdecydowały się zainstalować na swoich telefonach.

Kolejne spotkanie dotyczyło codziennego wsparcia, jakie daje Internet. Ze względu na to, że uczestniczki spotkania słusznie chronią swoją cyfrową tożsamość, tematyka została dostosowana do ich potrzeb. Panie zostały także zaznajomione z przydatnymi aplikacjami, takimi jak mObywatel i IKP. Następnie wykonały kilka praktycznych zadań - na wcześniej założone adresy e-mail zostały wysłane podejrzane linki, uczniowie omówili zasady bezpiecznego korzystania z Internetu.

W ramach prezentacji uświadamiającej, jakie korzyści płyną z technologii, przedstawiono osiągnięcia technologiczne w medycynie, sztuce itd. Wykorzystano krótkie filmy prezentujące możliwości robotów KUKA.

- Podczas tych zajęć postanowiliśmy wykorzystać sprzęt zakupiony w ramach projektu Laboratorium Przyszłości i zapoznać Panie z robotami Photon. Uczestniczki miały okazję przekonać się, jak ciekawe i inteligentne możliwości daje ten sprzęt. Dzięki niemu ćwiczyliśmy koordynację ręka-oko oraz percepcję wzrokową - dodaje dyrektor.