Grafika z napisem system informacji przestrzennej.     Grafika z napisem miejscowe plany zagospodarowania.     Grafika z napisem: sprzedaż nieruchomości.     Przycisk menu z napisem Przetargi. Umożliwia przejście do BIP do zakładki zamówienia publiczne.     Przycisk z napisem Herb Gminy.       Logotyp Biuletynu Informacji Publicznej. Kliknięcie w obrazek umożliwia przejście do BIP.        

 

 

 

Gmina Gaworzyce - Aktualności

25 stycznia 2020 r. w  Szkole Podstawowej im. Kornela Makuszyńskiego w Gaworzycach odbył się XVI Powiatowy Przegląd Kolęd i Pastorałek pod patronatem Starosty Polkowickiego.
Na scenie zaprezentowało się 17 solistów i 14 zespołów. Jury w składzie: pani Anna Karolewicz, pani Zuzanna Łęcka, pani Bożena Wojtczak i pan Dariusz Bryjak wyłoniło laureatów konkursu. Zwycięzcy otrzymali nagrody, które wręczyli: pani Małgorzata Kosałka, dyrektor szkoły oraz przewodniczący jury, pan Dariusz Bryjak.

Wyniki XVI Powiatowego Przeglądu Kolęd i Pastorałek:

Kategoria SOLIŚCI  kl. I-III:
I miejsce: Ada Chomik  SP  Grębocice
II miejsce: Natasza Komarnicka  SP nr 3 w Polkowicach
III miejsce: Roksana Woźniak  SP Rzeczyca
Wyróżnienie : Viktoria Kowalska SP Gaworzyce


Kategoria ZESPOŁY kl. I-III:
I miejsce: Zespół „Kropeczki” SP Rzeczyca
II miejsce: Zespół wokalny SP nr 2 w Polkowicach
III miejsce: Zespół wokalny SP Trzebnice
Wyróżnienie: Zespół wokalny SP Gaworzyce

Kategoria SOLIŚCI kl. IV-VIII:
I miejsce: Nikola Kwiatkowska SP Gaworzyce
II miejsce: Julia Kozak SP Rzeczyca
III miejsce: Piotr Golińczak SP Jędrzychów
Wyróżnienie: Anna Ziółek SP Grębocice


Kategoria ZESPOŁY kl. IV-VIII:
I miejsce: Zespół wokalny SP Rzeczyca  
II miejsce: Zespół wokalny SP nr 2 w Polkowicach
III miejsce: Zespół „Wiolinki” SP Gaworzyce
Wyróżnienie: Zespół kameralny SP Grębocice

 

Za organizację przeglądu odpowiedzialne były panie Iwona Rygiel i Bożena Kiwacka. Wszystkim nagrodzonym serdecznie gratulujemy i zapraszamy za rok!

Gmina Gaworzyce wraz z Fundacją Wspierania Zrównoważonego Rozwoju organizuje cykl bezpłatnych warsztatów rozwojowych w zakresie zwiększania kompetencji cyfrowych. Warsztaty skierowane są do mieszkańców woj. dolnośląskiego, w tym, w szczególności do mieszkańców Gminy Gaworzyce w wieku 25+.

 

Szkolenie obejmuje 12 godzin zajęć (rozłożone na 2 lub 3 dni), podczas których zdobędziecie Państwo praktyczną wiedzę i poznacie konkretne narzędzia, przydatne w życiu osobistym i zawodowym.

Jedna osoba może wziąć udział tylko w jednym module tematycznym.

 

Dostępne moduły tematyczne:

 

- Rodzic w Internecie

- Moj biznes w sieci

- Moje finanse i transakcje w sieci

- Rolnik w sieci

- Kultura w sieci

- Działam w sieciach społecznościowych

- Tworzę własną stronę internetową (blog)

 

Po zakończeniu kursu otrzymacie Państwo certyfikat potwierdzający udział w zajęciach.

 

Wypełnij formularz rekrutacyjny -  TUTAJ

 

 

ZGŁOSZENIA:

 

W celu zapisania się na szkolenie prosimy o kontakt z pracownikiem Urzędu Gminy w Gaworzycach - p. Agnieszką Wilusz - biuro 208 (I piętro Pałacu), tel. 76 8316 285 w. 48 lub e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

 

 

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Gaworzycach

ogłasza nabór

na stanowisko pracownik socjalny

 

ZOBACZ OGŁOSZENIE

 


Około 300 porzuconych i osieroconych dzieci w powiatach głogowskim, lubińskim, polkowickim, legnickim i mieście Legnicy przebywa w pieczy instytucjonalnej. Prawie 40 z nich to maluchy poniżej 7 roku życia i to właśnie im trzeba jak najszybciej znaleźć rodziców zastępczych. Pomóc w tym ma kampania społeczna „Mie(dź) rodzinę”, której celem oprócz znalezienia kandydatów, jest zmiana wizerunku rodzicielstwa zastępczego na terenie LGOM.


Bohaterami kampanii są Państwo Stefańscy z powiatu lubińskiego, którzy opiekują się dziewięciorgiem dzieci, a także inne rodziny zastępcze z Zagłębia Miedziowego. Bohaterowie kampanii, i tak jak wszyscy rodzice zapamiętują z dzieciństwa dziecka wiele zdarzeń, które się wydarzyły po raz pierwszy - pierwsze spojrzenie, pierwsze kroki, pierwszy uśmiech, pierwsze wakacje, pierwsze sukcesy, czy wreszcie pierwsze wspólne urodziny, które w przypadku  rodziny zastępczej rzadko przypadają w pierwszym roku życia dziecka. I właśnie ten motyw stał się główną inspiracją do powstania wzruszającego spotu kampanii, pt. „Pierwsze (u)rodziny”.

Materiał można obejrzeć tutaj https://youtu.be/oao-yrkCbY4

W ramach kampanii powstała również strona internetowa www.miedzrodzine.pl, na której można znaleźć praktyczne informacje na temat. pieczy zastępczej, historie rodzin zastępczych czy formularz zgłoszeniowy dla potencjalnych kandydatów.

Jak podkreśla Barbara Rajkowska, Dyrektor Krajowy Stowarzyszenia SOS Wioski Dziecięce w Polsce - Tylko dzięki stałej i bezpiecznej relacji dziecko zbuduje prawidłowe więzi, nabierze poczucia własnej wartości i rozwinie swój prawdziwy potencjał. Z tego powodu w życiu opuszczonych i osieroconych dzieci tak ważna jest rodzinna forma opieki zastępczej.

Ponadto, jak alarmuje Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce, społeczny partner akcji, obserwowany jest kryzys rodzicielstwa zastępczego, a liczba rodzin zastępczych dramatycznie maleje. Szacuje się, że ponad 72 tysiące polskich dzieci pozbawionych jest opieki rodzicielskiej, a jedna piąta z nich przebywa w instytucjonalnych formach opieki, takich jak domy dziecka. W 2018 roku w tej grupie było ponad 1300 dzieci poniżej siódmego roku życia.

– Z naszych doświadczeń wynika, że barierą dla tych, którzy rozważają rodzicielstwo zastępcze jest nie tylko obawa przed tym czy sprostają obowiązkom, czy będą mieli niezbędne wsparcie, ale także niekorzystny wizerunek rodziców zastępczych kreowany przez media. O rodzicielstwie zastępczym najgłośniej mówi się w momencie kryzysowych sytuacji. Ten zawód nie ma tzw. dobrej prasy i nie cieszy się społecznym poważaniem. Dlatego potrzeba lokalnej kampanii na temat rodzicielstwa zastępczego jest tak ogromna – mówi Barbara Rajkowska.

Celem kampanii „Mie(dź) rodzinę” jest zatem wspieranie rodziny i systemu pieczy zastępczej, m.in. poprzez zmianę świadomości mieszkańców Zagłębia Miedziowego na temat celów, wyzwań oraz codzienności rodzin zastępczych w Polsce, poprawę wizerunku rodzicielstwa zastępczego lokalnie oraz wzrost liczby zgłoszeń kandydatów na rodziców zastępczych.

Za przygotowanie koncepcji kreatywnej kampanii odpowiada agencja Keino, a za produkcję dom produkcyjny Joho. Spot kampanii wyreżyserował Krzysztof Kujawski. Kampania została objęta patronatem przez TVP3 Wrocław oraz Gazetę Wrocławską. Planowane działania reklamowe obejmują telewizję, prasę, Internet, a także nośniki w przestrzeni miejskiej. Akcja promocyjna potrwa w styczniu i lutym 2020.

Partnerem głównym, finansującym kampanię społeczną „Mie(dź) rodzinę” jest Fundacja KGHM, a partnerami wspierającymi: Legnicka Specjalna Strefa Ekonomiczna S.A., CCC S.A. i Piast Group Sp. z o.o. Merytoryczną opiekę nad projektem sprawuje Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce, a partnerami zaangażowanymi w realizację działań związanych z kampanią są: miasto Legnica oraz powiaty: legnicki, polkowicki, lubiński i głogowski.

***
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce od ponad 35 lat pomaga dzieciom pozbawionym opieki rodziców oraz tym z rodzin w trudnej sytuacji życiowej. Obecnie ma pod opieką 1530 potrzebujących dzieci. Jest częścią międzynarodowej organizacji SOS Children’s Villages, obecnej w 136 krajach świata.

Stowarzyszenie prowadzi 4 SOS Wioski Dziecięce, gdzie opuszczone i osierocone dzieci znajdują troskliwy dom i opiekę. Równolegle do opieki zastępczej, rozwijane są również działania profilaktyczne, w ramach Programu "SOS Rodzinie", którego celem jest ochrona dzieci przed utratą opieki i zapewnienie im kompleksowego wsparcia.

Adres kampanii to: https://miedzrodzine.pl/

 

Grafika do zakładki szczepienia na COVID-19

 

 

 

asf