Grafika z napisem system informacji przestrzennej.     Grafika z napisem miejscowe plany zagospodarowania.     Grafika z napisem: sprzedaż nieruchomości.     Przycisk menu z napisem Przetargi. Umożliwia przejście do BIP do zakładki zamówienia publiczne.     Przycisk z napisem Herb Gminy.       Logotyp Biuletynu Informacji Publicznej. Kliknięcie w obrazek umożliwia przejście do BIP.        

 

 

 

Gmina Gaworzyce - Aktualności

32 samorządy Legnicko-Głogowskiego Obszaru Funkcjonalnego przygotowują wspolnie dokument pn. “Strategia Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Legnicko-Głogowskiego Obszaru Funkcjonalnego na lata 2021-2027”. Zachęcamy organizacje społeczno – gospodarcze działające na terenie naszej gminy oraz LGOF do wsparcia naszych działań i zgłoszenie chęci uczestnictwa w procesie tworzenia i konsultowania dokumentu.

 

Jacek Szwagrzyk

Wójt Gminy Gaworzyce

 

Jednym z warunków realizacji ZIT jest przygotowanie „Planu działań ZIT”, którego obligatoryjnym elementem jest zaangażowanie partnerów społeczno-gospodarczych. Tym samym przygotowywany przez LGOF dokument wymaga włączenia w ten proces partnerów działających m. in. w obszarach:

  • Społeczeństwa obywatelskiego
  • Organizacji działających na rzecz ochrony środowiska
  • Promowanie włączenia społecznego
  • Praw podstawowych
  • Praw osób niepełnosprawnych
  • Równości i niedyskryminacji

Od partnerów oczekuje się zaangażowania w zakresie opiniowania zapisów dokumentu na etapie jego tworzenia, konsultowania jego treści oraz wsparcia na etapie wdrażania. Zależy nam na uspołecznionym dokumencie, skonsultowanym z interesariuszami i przedstawicielami społeczności LGOF, który zamieszkiwany jest przez blisko 450 tysięcy mieszkańców. Na aktualnym etapie prac rozważane są następujące kierunki działania:

  • Rozwój szkolnictwa ponadpodstawowego
  • Rozwój profesjonalnych usług publicznych ukierunkowanych na wszystkich mieszkańców LGOF
  • Budowa zintegrowanego systemu transportowego
  • Czyste powietrze
  • Odnawialne Źródła Energii
  • Termomodernizacje
  • Efektywne oświetlenie
  • Rozwój infrastruktury wodno-kanalizacyjnej
  • Utworzenie wspólnego produktu turystycznego

Zachęcamy organizacje społeczno – gospodarcze działające na terenie naszej gminy oraz LGOF do wsparcia naszych działań i zgłoszenie chęci uczestnictwa w procesie tworzenia i konsultowania dokumentu.

 

Prosimy o zgłaszanie się w terminie do 28 lutego.

 

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY DLA ORGANIZACJI

 

(Kliknij tutaj, aby przejść do formularza online)

Plakat z informacją o programie Rodzina 500+

Dnia 1 lutego br.  ruszył elektroniczny nabór wniosków w programie „Rodzina 500+”. Od tego roku prawo do świadczenia „500+” będzie ustalane na okres od 1 czerwca 2021 r. do 31 maja 2022 r.

 

Nabór wniosków drogą tradycyjną ruszy od 1 kwietnia. Środki z programu mogą być przeznaczone na zaspokajanie bieżących potrzeb rodzin, ale także na cele edukacyjne: zakup przyborów szkolnych i książek, sfinansowanie zajęć dodatkowych, czy też rozwijanie zainteresowań dzieci. Zachęcamy do jak najszybszego złożenia wniosku.

 

Złożenie wniosku

 

Obecnie wnioski można składać na trzy sposoby: za pośrednictwem bankowości elektronicznej, portalu Empatia oraz PUE ZUS. Złożenie wniosku drogą tradycyjną, czyli w urzędach i za pośrednictwem poczty, będzie możliwe od 1 kwietnia br.

 

Terminy wypłat świadczenia „500+”

 

W przypadku kompletnie i prawidłowo wypełnionych wniosków świadczenia będą wypłacane w następujących terminach:

  • złożenie wniosku do 30 kwietnia – wypłata świadczenia za czerwiec maksymalnie do 30 czerwca;
  • złożenie wniosku od 1 do 31 maja – wypłata przyznanego świadczenia z wyrównaniem od czerwca nie później niż do 31 lipca;
  • złożenie wniosku od 1 czerwca do 30 czerwca – wypłata przyznanego świadczenia z wyrównaniem od czerwca nie później niż do 31 sierpnia.

Uwaga! Tylko złożenie wniosku do końca czerwca 2021 r. gwarantuje wypłatę świadczenia z wyrównaniem od 1 czerwca. Złożenie wniosku później, czyli po 30 czerwca, oznacza, że świadczenie zostanie wypłacone od miesiąca złożenia wniosku.

 

Jak złożyć wniosek? Komu przysługuje świadczenie? Czy są jakieś inne zmiany w programie poza ustalaniem okresu świadczeniowego oraz terminem składania wniosków? Odpowiedzi na te i inne najczęściej zadawane pytania można znaleźć na stronie Ministerstwa Rodziny i Polityki Społecznej.

Informacja graficzna zachęcająca do udziału w programie usuwania azbestuWójt Gminy Gaworzyce ogłasza nabór wniosków na usuwanie wyrobów zawierających azbest!


Gmina Gaworzyce już po raz drugi ma zamiar przystąpić do konkursu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we Wrocławiu i zdobyć dofinansowanie, które pozwoli na usunięcie wyrobów azbestowych z posesji mieszkańców w roku 2021.


Dotacje dla mieszkańców gminy przyznawane będą w zakresie demontażu, zbierania, transportu oraz unieszkodliwienia zdemontowanych wyrobów zawierających azbest. Powyższe prace realizowane będą przez wykonawcę wyłonionego w trybie zapytania ofertowego lub przetargu przez Gminę Gaworzyce.


Dofinansowanie nie będzie obejmować zakupu i montażu nowego pokrycia dachowego lub innych elementów obiektów budowlanych związanych z inwestycją.


Zadanie będzie realizowane w momencie uzyskania dotacji ze środków WFOŚiGW.

 

Złóż wniosek do 26 lutego!


Aby wziąć udział w tegorocznym przedsięwzięciu, należy złożyć kompletny wniosek wraz z załącznikami w Urzędzie Gminy w Gaworzycach, ul. Dworcowa 95, w terminie do 26.02.2021 r. Formularze są dostępne na stronie internetowej oraz w tut. Urzędzie. Mile widziane będą dołączone zdjęcia zgłaszanych wyrobów.


Zainteresowanych mieszkańców prosimy również o zapoznanie się z Uchwałą Nr XXII/146/2020 z dnia 25 czerwca 2020 w sprawie przyjęcia „Regulaminu przyznawania dotacji celowej na dofinansowanie kosztów usuwania i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest z terenu Gminy Gaworzyce” .

Ponadto zachęcamy wszystkich mieszkańców gminy posiadających wyroby azbestowe do zapoznania się z "Programem usuwania azbestu dla Gminy Gaworzyce na lata 2019-2032".

 

WAŻNE ZAŁĄCZNIKI DO POBRANIA:

 

AZBEST – O CZYM TRZEBA PAMIĘTAĆ


Wyroby zawierające azbest można wykorzystywać w sposób niestwarzający zagrożenia dla środowiska i zdrowia ludzi w terminie do 31 grudnia 2032 r.

 

INWENTARYZACJA


Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest  inwentaryzuje się poprzez sporządzenie spisu z natury:


•    wyroby zawierające azbest,
•    instalacje lub urządzenia zawierające azbest,
•    drogi utwardzone od-padami zawierającymi azbest,
•    rury azbestowo-cementowe,
•    usunięte wyroby zawierające azbest.


Wykorzystujący wyroby zawierające azbest sporządza „Informację o wyrobach zawierających azbest” w dwóch egzemplarzach. Aktualną informację należy składać w formie pisemnej corocznie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy do właściwego organu:


•    wójtowi, burmistrzowi lub prezydentowi miasta – w przypadku osób fizycznych niebędących przedsiębiorcami,
•    marszałkowi województwa – w przypadku pozostałych podmiotów.


Zebrane informacje o rodzaju, ilości i miejscach występowania azbestu wprowadzane są do Bazy Azbestowej (www.bazaazbestowa.gov.pl).

 

OCENA STANU WYROBÓW AZBESTOWYCH


Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest właściciel, zarządca lub użytkownik wieczysty nieruchomości, a także obiektu, urządzenia budowlanego, instalacji przemysłowej lub innego miejsca zawierającego azbest zobowiązany jest do przeprowadzania kontroli stanu wyrobów azbestowych i sporządzania oceny stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest. Ocena pozwala na klasyfikację wyrobów do usunięcia lub dalszego użytkowania wraz z terminem wykonania następnej kontroli według określonej punktacji.

 

OZNAKOWANIE


Wszystkie wyroby zawierające azbest lub ich opakowania, odpady lub miejsca ich występowania powinny być oznakowane w następujący sposób:
•    oznakowanie powinno posiadać wymiary co najmniej 5 cm wysokości (H) i 2,5 cm szerokości,
•    oznakowanie powinno się składać z dwóch części: górnej (40% H), zawierającej literę „a” w białym kolorze na czarnym tle, części dolnej (60% H), zawierający standardowy napis w białym i/lub czarnym kolorze na czerwonym tle i powinien być wyraźnie czytelny,
•    jeżeli wyrób zawiera krokidolit, standardowo stosowany zwrot „zawiera azbest” powinien być zastąpiony zwrotem „zawiera krokidolit-azbest niebieski”

 

PROGRAM USUWANIA AZBESTU

DLA GMINY GAWORZYCE NA LATA 2019-2032


Zachęcamy wszystkich mieszkańców posiadających wyroby zawierające azbest do zapoznania się z treścią Programu usuwania azbestu dla Gminy Gaworzyce na lata 2019-2032.

 

Co zawiera Program?


•    podstawowe dane dotyczące azbestu, jego zastosowania i klasyfikację wyrobów zawierających azbest,
•    procedury bezpiecznego postępowania z wyrobami zawierającymi azbest i przepisy BHP w zakresie ich usuwania,
•    informacje o wpływie azbestu na zdrowie,
•    dane inwentaryzacyjne z terenu gminy Gaworzyce,
•    sposoby finansowania realizacji Programu,
•    harmonogram i monitoring prac związanych z realizacją Programu,
•    wykaz obowiązujących w Polsce aktów prawnych dotyczących azbestu.

plakat GUS z informacją o naborze

Dnia 1 lutego 2021 r., na podstawie art. 24 ust. 1 pkt. 6 ustawy z dnia 9 sierpnia 2019 r. o narodowym spisie powszechnym ludności i mieszkań w 2021 r. (Dz. U. 2019 r. poz. 1775, z późn.zm.) – zwanym dalej NSP 2021

 

Jacek Szwagrzyk – Gminny Komisarz Spisowy w Gaworzycach ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych wykonujących czynności w ramach prac spisowych, związanych z przeprowadzeniem na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r. spisu powszechnego NSP 2021.

 

NSP 2021 będzie przeprowadzony w terminie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 r., według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.

 

Termin składania ofert: od 1 lutego 2021 r. do 9 lutego 2021 r.

 

Kandydat na rachmistrza spisowego powinien spełniać następujące warunki:

  1. mieć ukończone 18 lat,
  2. cieszyć się nieposzlakowaną opinią,
  3. posiadać co najmniej średnie wykształcenie,
  4. posługiwać się językiem polskim w mowie i piśmie,
  5. nie być skazanym prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe.

Informacje ogólne:

  1. Dane kandydatów na rachmistrzów spisowych są rejestrowane w Systemie Ewidencji Rachmistrzów (SER) przez upoważnionego pracownika Urzędu Gminy w Gaworzycach. Kandydat na rachmistrza spisowego, którego dane zostaną zarejestrowane w systemie SER, otrzyma login do aplikacji e-learning, a na wskazany w ofercie adres e-mail zostanie wysłane hasło umożliwiające dostęp do tej aplikacji.
  2. Na podany w ofercie adres e-mail będą przekazywane informacje o terminie i formie szkolenia, którego ukończenie z wynikiem pozytywnym będzie warunkiem koniecznym do uzyskania możliwości kwalifikacji na rachmistrza spisowego.
  3. Kandydat na rachmistrza zobligowany jest do wzięcia udziału w szkoleniu przeprowadzanym w trybie zdalnym. Szkolenia dla rachmistrzów spisowych obejmować będą część teoretyczną oraz część praktyczną. Egzamin kandydata na rachmistrza spisowego, przeprowadzany po szkoleniu, będzie realizowany za pomocą aplikacji e-learning. Kandydat podczas szkolenia i egzaminu po szkoleniu posługuje się własnym urządzeniem z dostępem do Internetu (rekomendujemy laptop, komputer, tablet). Kandydat, który nie weźmie udziału w całości szkolenia, nie może przystąpić do egzaminu kończącego szkolenie.
  4. Kandydaci, którzy uzyskają pozytywny wynik z egzaminu (co najmniej 60% poprawnych odpowiedzi), zostaną wpisani na listę osób zakwalifikowanych do pełnienia roli rachmistrza. O kolejności na liście decydować będzie najwyższa liczba punktów uzyskanych na egzaminie przez kandydatów z danej gminy (jako pierwsze kryterium) oraz najkrótszy czas, w jakim zostanie napisany test, w przypadku takiej samej liczby uzyskanych punktów (jako drugie kryterium). Na liście będą zamieszczone przy każdym z kandydatów wyniki obu tych kryteriów.
  5. Kandydaci, którzy uzyskają najwyższe miejsce na liście, zostaną powołani na rachmistrzów spisowych (w liczbie adekwatnej do potrzeb), a następnie podpiszą umowę zlecenia z dyrektorem urzędu statystycznego – jako zastępcą wojewódzkiego komisarza spisowego. Pozostali kandydaci, których liczba przekracza zapotrzebowanie w danej gminie, stanowić będą zasób rezerwowy.
  6. Kandydat ma prawo wglądu do swojego testu i uzyskanego wyniku – niezwłocznie po ogłoszeniu wyników egzaminu testowego oraz żądania sprawdzenia przez WBS poprawności tego wyniku.
  7. Kandydat, po powołaniu na rachmistrza spisowego, zobowiązany jest do przesłania za pośrednictwem aplikacji e-learning danych niezbędnych do zawarcia umowy zlecenia oraz zdjęcia do identyfikatora, które powinno spełniać określone wymagania:
    1. jednolite tło, oświetlone, pozbawione cieni i elementów ozdobnych oraz innych osób,
    2. format pliku – JPG,
    3. rozmiar rzeczywisty zdjęcia – 23x30mm, co odpowiada:
      • przy rozdzielczości 300 dpi, rozmiarowi 272x354 pixeli,
      • przy rozdzielczości 600 dpi, rozmiarowi 543x709 pixeli.

Do głównych zadań rachmistrza spisowego należeć będzie:

  1. przeprowadzenie wywiadów bezpośrednich lub telefonicznych, w zależności od aktualnej sytuacji związanej z pandemią COVID-19, z wykorzystaniem urządzenia mobilnego wyposażonego w oprogramowanie dedykowane do przeprowadzenia spisu (interaktywną aplikację formularzową), które zostanie mu przekazane na podstawie protokołu przekazania stanowiącego załącznik do umowy zlecenia;
  2. zebranie danych według ustalonej metodologii i zgodnie z kluczem pytań w aplikacji formularzowej;
  3. przejęcie części zadań innych rachmistrzów spisowych w sytuacji awaryjnej, np. gdy zmniejszy się liczba rachmistrzów w gminie z powodu rezygnacji, zachorowań itp. lub dotrzymanie terminu realizacji spisu będzie zagrożone.

Do złożenia oferty przez kandydata na rachmistrza spisowego można skorzystać z formularza „Formularz – oferta kandydata na rachmistrza spisowego do narodowego spisu powszechnego ludności i mieszkań w 2021 r. (druk do pobrania), zawierającego:

  1. dane osobowe i kontaktowe:
  2. imię (imiona) i nazwisko,
  3. datę urodzenia,
  4. adres zamieszkania,
  5. numer telefonu,
  6. adres e-mail,
  7. oświadczenie o:
    1. nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwa lub umyślne przestępstwa skarbowe,
    2. posiadaniu co najmniej średniego wykształcenia,
    3. znajomości języka polskiego w mowie i piśmie,
    4. świadomości odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Składanie ofert:

  1. Kandydat na rachmistrza spisowego w NSP 2021 może składać dokumenty osobiście w siedzibie urzędu gminy lub za pośrednictwem: poczty elektronicznej (na skrzynkę e-mailową urzędu: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.), platformy ePUAP (/45ibv62lo3/skrytka) albo operatora pocztowego (w tym m.in. Poczty Polskiej, firm kurierskich). O dacie wpływu dokumentów decyduje:
  2. w przypadku osobistego złożenia dokumentów w urzędzie lub doręczenia ich za pośrednictwem kuriera – data dostarczenia do urzędu;
  3. w przypadku wysłania dokumentów pocztą elektroniczną na skrzynkę e-mailową urzędu wskazaną w ogłoszeniu – data wprowadzenia zgłoszenia do środka komunikacji elektronicznej nadawcy (data wysłania wiadomości e-mail);
  4. w przypadku wysłania dokumentów poprzez platformę ePUAP – data wysłania zgłoszenia przez nadawcę, która powinna być równoznaczna z datą wpływu na urzędową skrzynkę na ePUAP (pojawienie się zgłoszenia w systemie teleinformatycznym);
  5. w przypadku przesłania dokumentów Pocztą Polską – data stempla pocztowego.
  6. Oferty kandydatów złożone po terminie, w inny sposób niż określony w ogłoszeniu lub bez kompletu wymaganych dokumentów, nie będą brane pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym.
  7. Więcej informacji na temat spisu można znaleźć na stronie internetowej urzędu gminy oraz w Gminnym Biurze Spisowym w Gaworzycach – nr tel. 76 83 16 285 w. 40, e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Gminny Komisarz Spisowy
Wójt Gminy Gaworzyce

/-/ Jacek Szwagrzyk

 

FORMULARZ DLA KANDYDATÓW DO POBRANIA

Kliknij tutaj aby pobrać formularz

 

Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w celu realizacji naboru kandydatów na rachmistrzów spisowych

 

 

Czytaj więcej: Nabór na rachmistrzów spisowych NSP 2021

Uprzejmie informujemy, że z przyczyn od nas niezależnych w dniu dzisiejszym mamy niestabilne połączenie z Internetem,

co może utrudniać kontakt z pracownikami Urzędu.

 

Za utrudnienia serdecznie przepraszamy. Staramy się rozwiązać problem.

 

 

Grafika udostępniona przez GUS - dot. Narodowego Spisu Powszechnego

1 kwietnia 2021 roku rozpocznie się Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań. Będzie to podstawowe badanie i źródło danych z zakresu statystyki ludności, które ma na celu zebranie informacji o jej stanie i strukturze wg ustalonych cech demograficznych i społeczno-zawodowych.

 

To czas, kiedy państwo, zadając obywatelom kilka pytań, stara się zdiagnozować: „ilu nas jest”, „kim jesteśmy” i „jak żyjemy”. Spisy powszechne obejmują całą populację ludności i mieszkań. Oznacza to, że dane uzyskiwane w wyniku spisu powszechnego pochodzą od wszystkich obywateli. Co istotne, w przypadku wielu cech demograficzno-społecznych, jak np. wyznanie, narodowość czy stopień niepełnosprawności, spisy powszechne są dla państwa jedynym źródłem danych.


Spis jest obowiązkowy, co oznacza, że każdy obywatel będzie zobowiązany do wzięcia w nim udziału. Nowością jest fakt, że po raz pierwszy spis powszechny zostanie zorganizowany w formie elektronicznej, poprzez specjalne formularze na rządowej stronie spis.gov.pl w ramach tzw. "samospisu internetowego (CAWI)".


W sytuacjach, w których mieszkańcy nie będą mogli spisać się przez internet zapewniona zostanie pomoc, zarówno w sposób bezpośredni, jak i telefoniczny.

W sytuacji, gdy mieszkaniec Gminy Gaworzyce nie będzie miał możliwości dokonania samospisu (np. z powodu braku dostępu do urządzeń i Internetu) w Urzędzie Gminy w Gaworzycach zapewnione zostanie odpowiednie pomieszczenie oraz sprzęt do realizacji samospisu. W tej czynności służyć pomocą będą wyznaczeni urzędnicy.

 

Z kolei mieszkańcy, którzy nie będą mogli samodzielnie spisać się poprzez formularz internetowy lub w miejscu wyznaczonym przez Urząd Gminy, zostaną spisani jedną z dwóch innych metod:

- poprzez wywiad telefoniczny wspierany programem komputerowym (CATI),

lub 

- wywiad bezpośredni prowadzony przez rachmistrza spisowego, którego dane podamy do publicznej wiadomości po dokonaniu jego wyboru.

O wszystkich czynnościach związanych z Narodowym Spisem Powszechnym Ludności i Mieszkań będziemy informować Państwa na bieżąco w aktualnościach na stronie www.gaworzyce.com.pl

 

Grafika do zakładki szczepienia na COVID-19

 

 

 

asf