Grafika z napisem system informacji przestrzennej.     Grafika z napisem miejscowe plany zagospodarowania.     Grafika z napisem: sprzedaż nieruchomości.     Przycisk menu z napisem Przetargi. Umożliwia przejście do BIP do zakładki zamówienia publiczne.     Przycisk z napisem Herb Gminy.       Logotyp Biuletynu Informacji Publicznej. Kliknięcie w obrazek umożliwia przejście do BIP.        

 

 

 

Ważne dla rolników

Od 25 września 2019 r. do 22 listopada 2019 r. rolnicy, którzy chcą zabezpieczyć swoje uprawy przed skutkami suszy, mogą składać wnioski o dotację na inwestycje w  obszarze nawadniania w gospodarstwie rolnym.
O pomoc, która realizowana  jest w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w gospodarstwach rolnych” operacji typu „Modernizacja gospodarstw rolnych”   objętego PROW na lata 2014-2020,  może ubiegać się rolnik, o którym mowa w art. 17 ust. 2 rozporządzenia (UE) nr 1305/2013, tj. osoba fizyczna, wspólnicy spółek cywilnych, osoba prawna, spółka osobowa prawa handlowego, oddział przedsiębiorcy zagranicznego, jeżeli :
- jest posiadaczem samoistnym lub zależnym gospodarstwa rolnego w rozumieniu art. 55 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964r. – Kodeks cywilny, obejmującego co najmniej 1 ha i nie więcej niż 300 ha gruntów ornych, sadów, łąk trwałych, pastwisk trwałych, gruntów rolnych zabudowanych, gruntów pod stawami lub gruntów pod rowami, lub nieruchomości służącej do prowadzenia produkcji w zakresie działów specjalnych produkcji rolnej w rozumieniu ustawy z dnia 20 grudnia 1990r. o ubezpieczeniu społecznym rolników w brzmieniu z dnia 12 grudnia 2014r., położonych na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zwanych dalej „gospodarstwem”.
- w gospodarstwie, którego wnioskodawca jest posiadaczem, musi być prowadzona w celach zarobkowych działalność rolnicza w zakresie produkcji zwierzęcej lub roślinnej, z wyłączeniem chowu i hodowli ryb, i działalność ta nie może być prowadzona w celach naukowo-badawczych.
- ma nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności, zwany dalej „numerem identyfikacyjnym”.
Pomoc finansowa na jednego beneficjenta i jedno gospodarstwo wynosi maksymalnie 100 tys. zł, przy czym refundacji podlega 50 proc. kosztów poniesionych na realizację inwestycji (60 proc. w przypadku młodego rolnika). Minimalny poziom kosztów inwestycji musi być wyższy niż 15 tys. zł. Obowiązuje brak podziału inwestycji na etapy –  złożenie wniosku o płatność końcową powinno nastąpić przed upływem 24 miesięcy od dnia zawarcia umowy o przyznaniu pomocy, lecz nie później niż do 30 czerwca 2023 r.
Rolnicy będą mogli sfinansować z tego programu m.in.:
- wykonanie ujęć wody na potrzeby nawadniania w gospodarstwie, w tym studni lub zbiorników,
- zakup nowych maszyn i urządzeń, w szczególności do poboru, mierzenia poboru, magazynowania, uzdatniania, odzyskiwania lub rozprowadzania wody, a także nowych instalacji do rozprowadzania wody oraz instalacji nowych systemów nawadniających i systemów do sterowania nawadnianiem;
- budowę, zakup lub instalację elementów infrastruktury technicznej niezbędnych do nawadniania w gospodarstwie, w tym zakup i instalację urządzeń do pozyskiwania energii ze źródeł odnawialnych,
- zakup sprzętu komputerowego i oprogramowania na potrzeby nawadniania w gospodarstwie.
- opłat za patenty lub licencje.

 Przy inwestycjach modernizujących istniejące instalacje, konieczne będzie wykazanie, że przyczyniają się one do oszczędności wody na poziomie 10%.

W tym obszarze wsparcia wskazane zostały dokumenty preselekcyjne, których niedołączenie skutkuje pozostawieniem wniosku o przyznanie pomocy bez rozpatrzenia:
a) ostateczna decyzja zatwierdzająca projekt robót geologicznych na wykonanie ujęcia wód podziemnych wraz z kopią tego projektu, wykonanego zgodnie z przepisami Prawa geologicznego i górniczego wraz z kopią decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, jeżeli jest wymagana zgodnie z przepisami o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko – w przypadku gdy operacja obejmuje inwestycję dotyczącą wykonania ujęcia wód podziemnych wymagającą sporządzenia takiego projektu, a podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy nie posiada w dniu składania wniosku o przyznanie pomocy ostatecznego pozwolenia wodnoprawnego,
b) ostateczne pozwolenie wodnoprawne wraz z kopią operatu wodnoprawnego, na podstawie którego wydano to pozwolenie – w przypadku gdy operacja obejmuje inwestycję dotyczącą wykonania ujęcia wód podziemnych lub powierzchniowych, na realizację której jest wymagane uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego, a podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy w dniu składania wniosku o przyznanie pomocy posiada ostateczne pozwolenie wodnoprawne,
c) ostateczne pozwolenie wodnoprawne na pobór wód powierzchniowych lub podziemnych w celu nawadniania gruntów lub upraw wraz z kopią operatu wodnoprawnego, na podstawie którego wydano to pozwolenie – w przypadku gdy operacja obejmuje inwestycję dotyczącą poboru wód powierzchniowych lub podziemnych w celu nawadniania gruntów lub upraw, na realizację której jest wymagane uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego, z wyłączeniem przypadku gdy operacja obejmuje również inwestycję dotyczącą wykonania ujęcia wód podziemnych, w przypadku której podmiot ubiegający się o przyznanie pomocy dołącza dokumenty, o których mowa w lit. a,
d) zgłoszenie wodnoprawne wraz z zaświadczeniem o niezgłoszeniu sprzeciwu do zgłoszenia wodnoprawnego – w przypadku operacji w obszarze nawadniania w gospodarstwie, jeżeli operacja obejmuje inwestycję, na realizację której nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia wodnoprawnego;

O kolejności przysługiwania pomocy, zdecyduje suma punktów przyznawanych na podstawie określonych w rozporządzeniu wykonawczym kryteriów wyboru. Wnioski przyjmują oddziały regionalne ARiMR, można je także składać za pośrednictwem biur powiatowych lub drogą pocztową.


Szczegółowe informacje: www.arimr.gov.pl, w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach ARiMR oraz pod numerem bezpłatnej infolinii: 800-38-00-84.

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa uruchomi pomoc dla gospodarstw rolnych poszkodowanych w tym roku w wyniku suszy, huraganu, gradu, deszczu nawalnego, przymrozków wiosennych lub powodzi. Rekompensaty pochodzić będą z budżetu krajowego. Planowany termin rozpoczęcia naboru wniosków to 3 października 2019 r.
Pomoc będzie udzielana na każdy hektar dotkniętych np. suszą upraw rolnych, w przypadku gdy szkody spowodowane tegoroczną suszą, huraganem, gradem, deszczem nawalnym, przymrozkami wiosennymi lub powodzią oszacowane przez komisję powołaną przez wojewodę, wynoszą co najmniej 30 proc. uprawy deklarowanej przez rolnika we wniosku.


Stawka pomocy będzie zróżnicowana i przewiduje się, że będzie wynosić:
• 1000 zł w na 1 ha powierzchni uprawy, na której powstały szkody obejmujące co najmniej 70 proc. danej uprawy z wyłączeniem wieloletnich użytków zielonych, na których obsada zwierząt z gatunku bydło, owce, kozy lub konie wynosi poniżej 0,3 sztuki dużej;
• 500 zł na 1 ha powierzchni uprawy, na której powstały szkody obejmujące co najmniej 30 proc. i mniej niż 70 proc. danej uprawy z wyłączeniem wieloletnich użytków zielonych, na których obsada zwierząt z gatunku bydło, owce, kozy lub konie wynosi poniżej 0,3 sztuki dużej;
• 500 zł na 1 ha powierzchni wieloletnich użytków zielonych, na której powstały szkody obejmujące co najmniej 70 proc. danej uprawy i na której obsada zwierząt z gatunku bydło, owce, kozy lub konie wynosi poniżej 0,3 sztuki dużej jednostki przeliczeniowej;
• 250 zł na 1 ha powierzchni wieloletnich użytków zielonych, na której powstały szkody obejmujące co najmniej 30 proc. i mniej niż 70 proc. danej uprawy i na których obsada zwierząt z gatunku bydło, owce, kozy lub konie wynosi poniżej 0,3 sztuki dużej jednostki przeliczeniowej.  
Wypłata pomocy będzie realizowana jako pomoc „wyłączeniowa” dla gospodarstw rolnych, w których straty w dochodach wyniosą powyżej 30 proc. średniej produkcji rolnej z trzech poprzednich lat lub trzech z pięciu lat po odjęciu wartości najwyższej i najniżej albo w formule pomocy de minimis, jeżeli straty w dochodach będą wynosić nie więcej niż 30 proc. średniej produkcji rolnej danego gospodarstwa.

Kwota pomocy będzie pomniejszona o 50 proc. tym rolnikom, którzy nie posiadają polisy ubezpieczenia co najmniej połowy powierzchni upraw rolnych w gospodarstwie, z wyłączeniem wieloletnich użytków zielonych.


Wnioski będą przyjmowały biura powiatowe ARiMR.

Powiatowy Lekarz Weterynarii w Polkowicach zaprasza wszystkich chętnych rolników z terenu powiatu polkowickiego na szkolenie z następujących tematów:


1. Afrykański pomór świń – objawy, zapobieganie i zwalczanie.
2. Metody i sposoby uśmiercania zwierząt gospodarskich poza rzeźnią na potrzeby własnego gospodarstwa i sprzedaży bezpośredniej.

Szkolenie odbędzie się dnia
08 października 2019r.
od godz.: 10.00 do godz.: 12.00
w Sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego w Polkowicach przy ul. Św. Sebastiana 1.

Uczestniczy szkolenia mogą otrzymać, po wniesieniu opłaty skarbowej w wysokości 17,00 zł,  ZAŚWIADCZENIE uprawniające do prowadzenia uboju zwierząt gospodarskich poza rzeźnią na potrzeby własnego gospodarstwa domowego.

 

Zaproszenie - kliknij

Oddział Towarzystwa Przyjaciół Dzieci w Legnicy informuje, że posiada jeszcze wolne miejsca na kolonie letnią dla dzieci w wieku 7-15 lat w Kudowie Zdroju w okresie od 17.08-27.08.2019 r. których rodzice pobierają świadczenia z Funduszu Składkowego KRUS. Koszt wpłaty rodziców wynosi tylko 400 zł.

Kolonia zlokalizowana jest w 3 gwiazdkowym Hotelu Uzdrowiskowym St. George. Zakwaterowanie w pokojach 2-3 osobowych z łazienkami. Możliwość codziennego korzystania z kąpieli w basenie. Wyżywienie w formie stołu szwedzkiego.
W programie wycieczki piesze i autokarowe po Górach Stołowych do Polanicy, Dusznik, Kłodzka, zwiedzanie wystawy Muzeum Zabawek, Muzeum Czaszek oraz ogniska, dyskoteki, konkursy z nagrodami. Dowóz autokarem.


Szczegółowych informacji udziela Biuro TPD w Legnicy, ul. Orła Białego 2, tel. 76 724 51 09, 691-670-276-Prezes, e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript..

Informujemy rolników o możliwości uzyskania dotacji na zakup wapna nawozowego. Dofinansowanie będzie udzielane przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska we Wrocławiu w ramach pomocy de minimis.

Poziom dofinansowania uzależniony jest od wielkości gospodarstwa rolnego. Formularz wniosku do pobrania ze strony internetowej WFOŚiGW we Wrocławiu https://wfosigw.wroclaw.pl/…/wa…/w_456,podstawowe-informacje

Wnioski należy składać do Okręgowej Stacji Chemiczno – Rolniczej we Wrocławiu, Pl. Św. Macieja 5, 50-244 Wrocław.

Wymaganymi załącznikami do wniosku są:
➡Opinia OSChR o zalecanej dawce CaO lub CaO+MgO;
➡ Faktura (oryginał) za wapno nawozowe lub środki wapnujące;
➡Wypełnione formularze dotyczące pomocy de minimis w rolnictwie.

Wnioski przyjmowane są w systemie ciągłym od dnia 15.07.2019 r. do dnia 31.12.2019 r. lub do wyczerpania środków.

☎ Więcej informacji pod nr tel.: 71 322 50 37 oraz 71 322 50 38

Wykaz zarejestrowanych kandydatów - wybory do Izb Rolniczych - kliknij

Wójt Gminy Gaworzyce informuje, że w związku z utrzymującą się wysoką temperaturą  i brakiem opadów deszczu przyjmowane są wnioski rolników,  którzy ponieśli straty w uprawach rolnych. Zgodnie  z  „monitoringiem  suszy”  prowadzonym  przez  Instytut  Upraw,  Nawożenia i Gleboznawstwa w Puławach - V okres raportowania z dnia 1.07.2019 r.  wykazał zagrożenia wystąpienia suszy na terenie Gminy Gaworzyce. Szacowane będą  szkody powstałe w uprawach wskazanych w „monitoringu suszy” tj. zboża jare, zboża ozimie, kukurydza na ziarno, kukurydza na kiszonkę, rzepak i rzepik, warzywa gruntowe, krzewy owocowe, drzewa owocowe, truskawki, rośliny strączkowe.
 
Uprzejmie informuję, że dla pozostałych upraw tj. ziemniaki, buraki na dzień 01.07.2019 r. z godnie z  raportem IUNG w Puławach kryterium zagrożenia suszą nie zostało przekroczone. W przypadku jakichkolwiek zmian będziemy Państwa informować na bieżąco. We wniosku należy Obowiązkowo podać wszystkie uprawy rolne występujące w gospodarstwie rolnym (nazwę uprawy i jej powierzchnię w ha), zarówno uprawy, w których wystąpiły szkody jak i te w których strat nie odnotowano (dane muszą być zgodne z wnioskiem o dopłaty na rok 2019 składanym do ARiMR).


Szacowanie szkód będzie odbywać się wyłącznie w oparciu o lustracje w terenie – nie mogą być uznawane inne dowody. Komisja nie szacuje upraw skoszonych.

Do wniosku należy dołączyć :
- oświadczenie nr 1 lub nr 2;
- wniosek o płatność na 2019 r. (do wglądu);
- kopie zgłoszenia do Systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt )IRZ);
- ubezpieczenie upraw producenta rolnego (do wglądu).

Wnioski można składać w terminie do 12 lipca 2019 r. w Urzędzie Gminy w Gaworzycach, pok. nr 209 (I piętro).

                                                                                                                                                                                      Wójt Gminy
                                                                                                                                                                           (-)  Jacek Szwagrzyk

 

Pliki do pobrania:
Wniosek
Oświadczenie nr 1
Oświadczenie nr 2
Informacja RODO
Informacja do wniosku

Wójt Gminy Gaworzyce informuje, że w związku z utrzymującą się wysoką temperaturą  i brakiem opadów deszczu przyjmowane są wnioski rolników,  którzy ponieśli straty w uprawach rolnych. Zgodnie  z  „monitoringiem suszy” prowadzonym przez Instytut Upraw, Nawożeniab i Gleboznawstwa w Puławach czwarty okres raportowania wykazał zagrożenia wystąpienia suszy na terenie Gminy Gaworzyce. Szacowane będą jedynie szkody powstałe w uprawach wskazanych w „monitoringu suszy” tj. zboża jare.

Uprzejmie   informuję,   że dla pozostałych upraw na dzień 25.06.2019 r. z godnie z  raportem IUNG w Puławach kryterium zagrożenia suszą nie zostało przekroczone. W przypadku jakichkolwiek zmian będziemy Państwa informować na bieżąco. We wniosku należy Obowiązkowo podać wszystkie uprawy rolne występujące w gospodarstwie rolnym (nazwę uprawy i jej powierzchnię w ha), zarówno uprawy, w których wystąpiły szkody jak i te w których strat nie odnotowano  (dane muszą być zgodne z wnioskiem o dopłaty na rok 2019 składanym do ARiMR).


Szacowanie szkód będzie odbywać się wyłącznie w oparciu o lustracje w terenie – nie mogą być uznawane inne dowody. Komisja nie szacuje upraw skoszonych.

Do wniosku należy dołączyć :
- oświadczenie nr 1 lub nr 2;
- wniosek o płatność na 2019 r. (do wglądu);
- kopie zgłoszenia do Systemu Identyfikacji i Rejestracji Zwierząt )IRZ);
- ubezpieczenie upraw producenta rolnego (do wglądu).

 

Wnioski można składać w terminie do 05 lipca 2019 r. (piątek) w Urzędzie Gminy w Gaworzycach, pok. nr 209 (I piętro).

                                                                                                                                                                                      Wójt Gminy
                                                                                                                                                                           (-)  Jacek Szwagrzyk

Pliki do pobrania:
Wniosek
Oświadczenie nr 1
Oświadczenie nr 2
Informacja RODO
Informacja do wniosku

Krajowa Rada Izb Rolniczych zarządziła na dzień 28.07.2019 r. wybory do rad powiatowych izb rolniczych - kliknij, aby zobaczyć pełną informację

Informacja o wyłożeniu spisu członków Dolnośląskiej Izby Rolniczej uprawnionych do głosowania w wyborach - kliknij

Obwieszczenie OKW nr 99 w Gaworzycach - skład osobowy Komisji - kliknij

Informacja o wydaniu decyzji środowiskowej - budowa farmy fotowoltaicznej w Koźlicach

 

Otwórz - kliknij

 

Grafika do zakładki szczepienia na COVID-19

 

 

 

asf